WHAT WE DID
—
Identity
Art Direction
Illustration (in co-op with Lieb.no)
Photoshoot
Online Brand Guide
CLIENT
—
Andersen Gartneri
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail

Å la identiteten få blomstre
Utfordring
—
Andersen Gartneri er kjent for kvalitet og god leveranse hos innkjøpere, men dette forsvinner på veien videre ut hos forbruker. Oppgaven var derfor å tydeliggjøre og styrke merkevaren helt ut til forbruker.
En ekstra utfordring i markedet oppfattes å i fremtiden komme fra EU og andre land, derfor ligger man i forkant og styrker merkevaren helt frem til publikum.
Løsning
—
Designgrep som spiller på det forfinede — evnen til å snakke med blomsten - og bry seg om plantene som noe levende.
Vi ønsket å løfte opp uttrykket fra det jordnære, men ikke helt over i det blomsterbutikk-aktige.
Samtidig var det behov for å forsterke identiteten som solid leverandør til innkjøpere.
Mye av den gedigne produksjonen styres av robot, som er positivt for innkjøperne. Samtidig er det negativt for oppfatningen av det håndlagede og forfinede som vil kommuniseres ut mot forbruker.
Der er det kjærligheten til produktet og håndverket som er ønsket fokus.
Resultat
—
En komplett visuell identiet, levert blant annet i form av online profilguide; Profilguide Andersen Gartneri
Profilen inkluderer logo, farger, typografi, illustrasjon, fotobank fra fotoshoot, maler og en rekke uttak av profilen i bruk - fra blant annet for sosiale medier til profilering av lastebilene som frakter plantene.
—