top of page
WHAT WE DID
—
Visual Identity
Design
Marketing Material
CLIENT
—
Glommafestivalen
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
30 år med glede i fornyet drakt
Utfordring
—
En godt etablert byfestival med behov for en klar oppfriskning av profilen inn i sitt 30-årsjubileum.
Løsning
—
En skalerbar identitet som fungerer fra styrerommet til driftsavdelingen.
Inspirasjon hentet vi fra materialer, festivalområdet, og ikke minst nærheten til vann. Elva gjennom Fredrikstad sentrum er en klar del av både byens og festivalens identitet.
Et viktig grep var å gjøre festivalen mer synlig i selve bybildet - forankre at man beveger seg (inn) i et fesivalområde.
Resultat
—
En mer inspirert, leken og modernisert design, laget for både beboere og gjester av byen. Det nye designuttrykket er lett gjenkjennbart i festivalens uttrykk i alle kanaler, fra print, utendørs og bekledning, til digitale uttak.
—
bottom of page