WHAT WE DID
—
Identity
Concept Development
Logo
Marketing Material
CLIENT
—
VM i orientering - 2019
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
En hel verden
i en skog
Utfordring
—
Norge var vertsnasjon for VM i orientering 2019. Et fantastisk arrangement på alle måter, men karakterisert av begrensede økonomiske midler.
Det var et klart behov for en smart og sterk visuell identitet, som kunne gi en kraftig signaleffekt, så effektivt som mulig.
Løsning
—
Inspirasjon: Det offisielle symbolet for orientering, kjent for å markere poster i terrenget - du kjenner det igjen med kvadrat delt diagonalt i henholdsvis hvit og oransje farge.
Et internasjonalt symbol skapt for kontraster og maksimal synlighet. Et sterkt symbol, med rask kjennelse i vestlig kultur. Tidligere benyttet i et bredt spekter av logoer, med varierende grad av suksess. På tross av at det er et mye benyttet symbol, har det tidligere ikke blitt tatt ut i sin reneste form - som det sentrale elementet i kommunikasjon.
Vi ville gjøre noe med dette.
Konseptet «Meningsfylt møtepunkt» ble utviklet:
* Der nasjoner møtes
* Der utøvere møter publikum
* Der mennesket møter natur
Den visuelle identiteten ble bygget rundt et dynamisk grensesnitt: Det oransje kuttet mot hvit, et symbol på møteplass. Dette ble tatt videre til et visuelt system, som inkluderte enkle og kraftfulle elementer, som åpnet for variasjoner i bruk.
Resultat
—
En dynamisk identitet med stor gjenkjennelseskraft.
Den tydeliggjør både sporten, arrangementet, atleten og naturen.
En tydelig ramme for ethvert suksessfullt arrangement.
—