WHAT WE DID
—
Rebranding Strategy
Web Design 25 portals
Printed Matters
Digital Presentations
Motion Design
Illustrations
Icons
Interior Design
Signage System
CLIENT
—
Digitaliseringsdirektoratet
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
En forenklet digital
møteplass
Utfordring
—
Ny identitet for av Digitaliseringsdirektoratet med alle deres velkjente merkevarer, som blant annet Altinn, Difi, Tilsynet for universell uforming av ikt, IdPorten, Digital postkasse og deler av Brønnøysundregisteret.
Løsning
—
Digdir sin hovedoppgave er å forenkle. Derfor etablerte vi konseptet «det forenklede møtepunktet».
Dette skal underbygge interaksjonen mellom teknologi og menneske, og mellom det offentlige Norge, næringsliv og innbygger.
Utgangspunktet for arbeidet er samfunnsoppdraget som regjeringens spydspiss innen digitalisering av det offentlige Norge, samt direktoratets visjon og verdier.
En stor del av prosjektet ble å rydde opp i hierarkiet av enheter. Strukturere malverk og sikre enhetlig kommunikasjon ut på alle flater.
Resultat
—
Det ble utviklet et nytt logosystem, med et tydelig regelverk og enkle maler. Det ble etablert en visuell verktøykasse med elementer for både layout, farger, animasjoner, språk og lydbilde.
Den nye identiteten er etablert for å tydeliggjøre Digdir som en samlet enhet og tydelig avsender i alle kommunikasjonskanaler. Og som et økonomisk besparende ledd i daglig kommunikasjon — identiteten skal forenkle for de daglige løpende kommunikasjonsbehovene for alle de 350 ansatte, fordelt på tre lokasjoner i Norge.
—