WHAT WE DID
—
Rebranding Strategy
Web Design 25 portals
Printed Matters
Digital Presentations
Motion Design
Illustrations
Icons
Interior Design
Signage System
CLIENT
—
Digitaliseringsdirektoratet
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail

En forenklet digital
møteplass
Utfordring
—
Hvordan digitalisere et direktorat, atpåtil mens man omfavner det medmenneskelige i en ny og sømløs visuell profil?
Hvordan tydeliggjøre og samle et direktorat med flere enheter med ulike kommunikasjonsbehov og målgrupper?
Difis sosiale oppdrag er å modernisere og redesigne den offentlige sektor. Dette er en stor og kompleks oppgave for en organisasjon med et publikum i konstant utvikling.
Løsning
—
Omstilling ble bevegelse og bevegelse ble grunnstenen for hele identiteten på alle nivåer.
Konseptet bevegelse er tatt ut i flere retninger: farger med forløpninger, mønster som et bærende gjenkjennende element, moduler for
illustrasjoner og ikoner.
Den nye identiteten setter strengere rammer, som fører til et samlet og mer tydelige Difi. Samtidig åpnes det for mer variasjon, med nye virkemidler.
Den nye visuelle profilen viser digitale muskler, og hjelper Difi fremstå både tydeligere og samlet i alle typer kommunikasjon, på tvers av alle innholdsområder.
001. Konseptet — En enklere møteplass


003. Visuals
002. Interior
004. Postal


005. Illustration style

006. Elementer fra den visuelle verktøykassen
Resultat
—
En identitet som beveger, og som brukes på alle flater.
En internt forankret prosess som sikrer at Difi fremstår tydelige og snakker med en stemme i alle kanaler. Tilpasninger gjør det enklere for hele direktoratet å vise hvem de er.
Selv en enkel presentasjon har animasjon som gir publikum en bedre forståelse av hva Difi er, deres ledende posisjon og hvilke samfunnsoppdrag de står for. Digitaliseringen er vår fremtid.
—