WHAT WE DID

Identity

Concept Development

Marketing Material

Packaging

Wayfinding

 

CLIENT

Gamlebyen Fredrikstad

SHARE THIS PROJECT

Facebook  Twitter  Mail

Den befestede by

Utfordring

Hvert år trekkes et stort antall mennesker til Gamlebyen i Fredrikstad. Utfordringen har derimot vært å konvertere besøkene til mer omsetning og salg for næringene der.

 

Hvordan kan man omforme denne idylliske bydelen til et pulserende handelssentrum? 

® VisitFredrikstad

Løsning

Handelsstanden i gamlebyen består av små enheter med svak økonomi. Dette påvirker evnen til å kunne markedsføre og kommunisere styrket ut mot publikum. Dette ønsket Studiogeist å ta tak i. Vår idé er å samle næringsstanden i denne delen av byen til en større og mer kraftfull front som samlet kan presentere seg mot publikum, i samarbeid med Gamlebyen Handelsstand.

Gjennom å styrke Gamlebyens omdømme som et solid og moderne handelssentrum, og samtidig skape økte handelsopplevelser gjennom et tydelig visuelle systemer.

Resultat

En etablert kommunikasjonspakke for den lokale næringen: Felles logo, samlet grafisk materiell og felles presentasjonsmaler for emballasjer med mer.

 

All grafikk og farger er direkte inspirert fra eksisterende lokasjoner i Gamlebyen.

 

Som besøkende kan man få en økt helhetsopplevelse både gjennom markedsføring, merking av butikker og pakninger av varer. Som næring står man sterkere, da man kontinuerlig kan være med i fellesmarkedsføringen. Dette er et pågående prosjekt vi fortsetter med for en videre realisering.

Bilder:

Walter Schøffthaler/ VisitFredrikstad

Jan Larsen/ VisitFredrikstad

Ove Tøpfler/ Gamlebyen Handelstand