WHAT WE DID
—
Identity
Concept Development
Marketing Material
Packaging
Wayfinding
CLIENT
—
Gamlebyen Fredrikstad
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
Den befestede by
Utfordring
—
Hvert år trekkes et stort antall mennesker til Gamlebyen i Fredrikstad. Utfordringen har derimot vært å konvertere besøkene til mer omsetning og salg for næringene der.
Hvordan kan man omforme denne idylliske bydelen til et pulserende handelssentrum?
Løsning
—
Handelsstanden i gamlebyen består av små enheter med svak økonomi. Dette påvirker evnen til å kunne markedsføre og kommunisere styrket ut mot publikum. Dette ønsket Studiogeist å ta tak i. Vår idé er å samle næringsstanden i denne delen av byen til en større og mer kraftfull front som samlet kan presentere seg mot publikum, i samarbeid med Gamlebyen Handelsstand.
Gjennom å styrke Gamlebyens omdømme som et solid og moderne handelssentrum, og samtidig skape økte handelsopplevelser gjennom et tydelig visuelle systemer.
Resultat
—
En etablert kommunikasjonspakke for den lokale næringen: Felles logo, samlet grafisk materiell og felles presentasjonsmaler for emballasjer med mer.
All grafikk og farger er direkte inspirert fra eksisterende lokasjoner i Gamlebyen.
Som besøkende kan man få en økt helhetsopplevelse både gjennom markedsføring, merking av butikker og pakninger av varer. Som næring står man sterkere, da man kontinuerlig kan være med i fellesmarkedsføringen. Dette er et pågående prosjekt vi fortsetter med for en videre realisering.