WHAT WE DID
—
Identity
Concept Development
Marketing Material
Packaging
Wayfinding
CLIENT
—
Gamlebyen Fredrikstad
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail

Den befestede by
Utfordring
—
Hvert år trekkes et stort antall mennesker til Gamlebyen i Fredrikstad. Utfordringen har derimot vært å konvertere besøkene til mer omsetning og salg for næringene der.
Hvordan kan man omforme denne idylliske bydelen til et pulserende handelssentrum?













Løsning
—
Handelsstanden i gamlebyen består av små enheter med svak økonomi. Dette påvirker evnen til å kunne markedsføre og kommunisere styrket ut mot publikum. Dette ønsket Studiogeist å ta tak i. Vår idé er å samle næringsstanden i denne delen av byen til en større og mer kraftfull front som samlet kan presentere seg mot publikum, i samarbeid med Gamlebyen Handelsstand.
Gjennom å styrke Gamlebyens omdømme som et solid og moderne handelssentrum, og samtidig skape økte handelsopplevelser gjennom et tydelig visuelle systemer.
Resultat
—
En etablert kommunikasjonspakke for den lokale næringen: Felles logo, samlet grafisk materiell og felles presentasjonsmaler for emballasjer med mer.
All grafikk og farger er direkte inspirert fra eksisterende lokasjoner i Gamlebyen.
Som besøkende kan man få en økt helhetsopplevelse både gjennom markedsføring, merking av butikker og pakninger av varer. Som næring står man sterkere, da man kontinuerlig kan være med i fellesmarkedsføringen. Dette er et pågående prosjekt vi fortsetter med for en videre realisering.
—

Bilder:
Walter Schøffthaler/ VisitFredrikstad
Jan Larsen/ VisitFredrikstad
Ove Tøpfler/ Gamlebyen Handelstand




![IMG_3314_1727097208.jpg[ProductImage].jp](https://static.wixstatic.com/media/aba620_d84e1b89927e484191354fe1ab9bfd35~mv2.jpeg/v1/fill/w_201,h_134,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_avif,quality_auto/IMG_3314_1727097208_jpg%5BProductImage%5D_jp.jpeg)
