WHAT WE DID

Navn

Brandstory

Strategi

Design

ArtDirection

 

CLIENT

Hugna

 

SHARE THIS PROJECT

Facebook  Twitter  Mail

Conversion create movement

Bring naturen inn

Møt den amerikanske møbelkjeden som kom tilbake til sine norske røtter, for å etablere en nettbasert møbelforretning med høykvalitetsprodukter — levert rett hjem til kunden.
Utfordring 

Der etableringen høres smart og forståelig ut, ligger utfordringen i å etablere dette i et marked med sterke etablerte aktører - og forbrukere som har vanen med å oppsøke fysisk butikk før de gjør et kjøp. Merkevaren har derfor ikke råd til å bomme i sitt etterlatte inntrykk om kvalitet og troverdighet. Profilen må være unik og raskt skape gjenkjennbarhet.  

 

Studiogeist bidro hjalp til fra start i etableringen av merkevaren; fra valg av navn og merkevarehistorie, til strategi og design.

Løsning

Navnet hugna stammer fra Færøyene, og livsstilen som innebærer å leve i nuet og gripe dagen. Hugna kombinerer hygge med samhold. Samtidig ligger det en nyanseforskjell i å være nordisk fremfor skandinavisk.

Det nordiske miljøet, den rå naturen og sterke tradisjoner for håndverk inspirerte utviklingen av markevarehistorien. Koblet sammen med en moderne, nettbasert måte å please kunden, setter de en ny kurs for fremtidens netthandelsopplevelse. 

Resultat

Der etableringen høres smart og forståelig ut, ligger utfordringen i å etablere dette i et marked med sterke etablerte aktører - og forbrukere som har vanen med å oppsøke fysisk butikk før de gjør et kjøp. Merkevaren har derfor ikke råd til å bomme i sitt etterlatte inntrykk om kvalitet og troverdighet. Profilen må være unik og raskt skape gjenkjennbarhet.  

 

StudioGeist bidro hjalp til fra start i etableringen av merkevaren; fra valg av navn og merkevarehistorie, til strategi og design.

 

Navnet hugna stammer fra Færøyene, og livsstilen som innebærer å leve i nuet og gripe dagen. Hugna kombinerer hygge med samhold. Samtidig ligger det en nyanseforskjell i å være nordisk fremfor skandinavisk.