WHAT WE DID
—
Navn
Brandstory
Strategi
Design
ArtDirection
CLIENT
—
Hugna
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
Conversion create movement
Bring naturen inn
Møt den amerikanske møbelkjeden som kom tilbake til sine norske røtter, for å etablere en nettbasert møbelforretning med høykvalitetsprodukter — levert rett hjem til kunden.
Utfordring
—
Der etableringen høres smart og forståelig ut, ligger utfordringen i å etablere dette i et marked med sterke etablerte aktører - og forbrukere som har vanen med å oppsøke fysisk butikk før de gjør et kjøp. Merkevaren har derfor ikke råd til å bomme i sitt etterlatte inntrykk om kvalitet og troverdighet. Profilen må være unik og raskt skape gjenkjennbarhet.
Studiogeist bidro hjalp til fra start i etableringen av merkevaren; fra valg av navn og merkevarehistorie, til strategi og design.
Løsning
—
Navnet hugna stammer fra Færøyene, og livsstilen som innebærer å leve i nuet og gripe dagen. Hugna kombinerer hygge med samhold. Samtidig ligger det en nyanseforskjell i å være nordisk fremfor skandinavisk.
Det nordiske miljøet, den rå naturen og sterke tradisjoner for håndverk inspirerte utviklingen av markevarehistorien. Koblet sammen med en moderne, nettbasert måte å please kunden, setter de en ny kurs for fremtidens netthandelsopplevelse.