top of page

WHAT WE DID

Navn

Brandstory

Strategi

Design

ArtDirection

 

CLIENT

Hugna

 

SHARE THIS PROJECT

Facebook  Twitter  Mail

Conversion create movement

Hugna Location D100-818-2.jpg

Bring naturen inn

Møt den amerikanske møbelkjeden som kom tilbake til sine norske røtter, for å etablere en nettbasert møbelforretning med høykvalitetsprodukter — levert rett hjem til kunden.

Artboard 9.png
Artboard 6.png
Artboard 4.png
Artboard 1.png
Artboard 10.png
Artboard 11.png
container_hugna.png
Artboard 1 copy.png
truck_hugna.png
Skjermbilde 2020-03-14 kl. 20.16.48.png
Skjermbilde 2020-03-14 kl. 20.16.48.png
Skjermbilde 2020-03-14 kl. 20.16.48.png
Artboard 3.png
Artboard 12.png

Utfordring

Der etableringen høres smart og forståelig ut, ligger utfordringen i å etablere dette i et marked med sterke etablerte aktører - og forbrukere som har vanen med å oppsøke fysisk butikk før de gjør et kjøp. Merkevaren har derfor ikke råd til å bomme i sitt etterlatte inntrykk om kvalitet og troverdighet. Profilen må være unik og raskt skape gjenkjennbarhet.  

 

Studiogeist bidro hjalp til fra start i etableringen av merkevaren; fra valg av navn og merkevarehistorie, til strategi og design.

Løsning

Navnet hugna stammer fra Færøyene, og livsstilen som innebærer å leve i nuet og gripe dagen. Hugna kombinerer hygge med samhold. Samtidig ligger det en nyanseforskjell i å være nordisk fremfor skandinavisk.

​

Det nordiske miljøet, den rå naturen og sterke tradisjoner for håndverk inspirerte utviklingen av markevarehistorien. Koblet sammen med en moderne, nettbasert måte å please kunden, setter de en ny kurs for fremtidens netthandelsopplevelse. 

bottom of page