WHAT WE DID
—
Brand Strategy
Brand Story
Name
Visual Identity and Logo
Packaging Design
Web Design
Art Direction
CLIENT
—
Recharge
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
Rødlysteknologi
for hele verden
Utfordring
—
Hvordan utvikle en helt ny merkevare for et nytt behandlingsprodukt? Møt FlexBEAM, et produkt fra recharge. FlexBEAM behandler kroppen din med såkalt «red light therapy».
​
Recharge befinner seg i segmentet mellom Medisinsk og Wellness, ofte omtalt som Health-markedet. Det var derfor viktig at den visuelle profilen fremstår seriøs, trygg og at den ufarliggjør en innovativ teknologi.
​
StudioGeist har vært involvert fra tidlig start i prosjektet, for å etablere merkevare, visuell identitet, og også alle designaspekter
— selv ned til pakningsdesign og -opplevelse.
Produktene lanseres i Asia, Europa og USA.
Løsning
—
Et premium helseforbedrende produkt som dette, bør gi brukeren en like avslappende og bekymringsfri opplevelse når man bestiller og mottar produktet, som når man bruker produktet.
​
Profilen spiller på det infrarøde energien fra lyset, og fokus skal være rundt menneske og ikke på produktet/enhet. Med en holistisk harmoni og dynamikk skal man kommunisere at Recharge gir ditt liv positive effekter.
Et annet viktig aspekt i dette prosjektet var å sikre at alle de visuelle signalene vi kommuniserer fungerer på tvers av kulturer og språk, da dette er lansert internasjonalt. Dette sikres ved fokusgrupper i kundens internasjonale nettverk.
Resultat
—
Ved å være så involvert fra starten av, sikrer man en rød linje gjennom alle kanaler for kommunikasjonen: Design, merkevare og uttrykk fra man handler på nett (og når man gjør research om det), til man mottar pakken hjemme.
​
Effekten av å ha en helhetlig, gjennomarbeidet profil kan også sees gjennom deres nylige crowdfunding av videre satsing.
​
Mer enn 7,8 millioner kroner ble høsten 2020 hentet inn gjennom Indiegogo, mer enn 3000 prosent over målet!
—