WHAT WE DID
—
Identity
Brand Guide
Art Direction
CLIENT
—
Værste
SHARE THIS PROJECT
—
Facebook Twitter Mail
Byutbyggeren
Løsning
—
Sammen med kunden arbeidet vi ut flere aspekter for å sikre riktig retning på arbeidet: En opprydning i målgruppene, workshop om hva det ønskede etterlatte inntrykket skal være, og hva den visuelle profilen kan gi av personlighet til merkevaren.
Resultatet innebar blant annet justering av logoemblem: Ikonisk bygg fra Værste-området videreføres i dette.
Navn og skrivemåte tilpasses: Værste har et navn med dobbel betydning. Det kan derfor være fornuftig å se på en logo med et tydelig visuelt ordbilde, slik at man etterhvert fokuserer mer på gjenkjennelse enn navnets problematiske betydning.
Navnetrekk: Mykt og dempet ordbilde for et komplisert navn. Visuell god flyt, og stor egenart gir lett gjenkjennelse.
Resultat
—
Skalerbar kommunikasjon for selskapet.
Det er viktig å balansere behovet for en folkelig kommunikasjon, med muligheten for å fremstå mer formell ved behov.
Den nye visuelle profilen åpner for en tydelig skalering i kommunikasjonen.
—
Utfordring
—
Værste ønsket et løft på sin visuelle profil for å sikre at selskapet fremstår som den nyskapende og kvalitetsbevisste eiendomsutvikleren de er. Med en tydeligere og mer kontemporær identitet skal Værste befeste sin unike posisjon i markedet og samtidig takle fremtidens utfordringer i en tøffere konkurransesituasjon.
Værste skal ha et moderne, stramt og tidsriktig formspråk med elementer som tilpasses mot målgruppene. Identiteten skal gi signaler om en trygg og inkluderende utbygger hvor alle visuelle virkemidler er nøye gjennomtenkt. En mer human kommunikasjon er viktig.